Social Icons

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2016

ΕΛΜΕ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ: «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ» ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑ


ΕΛΜΕ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
Μετά την ολοκλήρωση της επικοινωνιακής φιέστας και το «Άριστα» που πήρε ο υπουργός Παιδείας από τον Πρωθυπουργό, άρχισαν να γίνονται ορατά τα προβλήματα της εκπαίδευσης που με επιμέλεια έκρυψαν κάτω από το χαλί και να απαιτούν επιτακτικά τη λύση τους. Τα κυβερνητικά στελέχη δεν χάνουν την ευκαιρία να μας τονίζουν το αμέριστο ενδιαφέρον τους για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, που πάντα είναι στις προτεραιότητες της πολιτικής τους και που όλες οι νομοθετικές ρυθμίσεις και τα μέτρα που παίρνουν δήθεν στοχεύουν στην αναβάθμισή της.

Αυτά που διαπίστωσε κλιμάκιο του ΔΣ της ΕΛΜΕ την Τετάρτη 21/9 που επισκέφτηκε τα δύο σχολεία Ειδικής Αγωγής του νομού μας, που ανήκουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μόνο σε αναβάθμιση της ειδικής αγωγής δεν συνηγορούν.

Το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο, ελλείψει σχολικής στέγης συνεχίζει να «φιλοξενείται» στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και να υποφέρει, όπως είναι φυσικό, από τη στενότητα χώρου και την έλλειψη αιθουσών και εργαστηρίων, που γίνεται εντονότερη χρόνο με το χρόνο καθ’ όσον το σχολείο αναπτύσσεται. Φυσικά, υπολειτουργούσε αφού μόνιμο προσωπικό δεν υπάρχει και οι τέσσερεις αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που είχαν προσληφθεί μέχρι τότε δεν επαρκούν ούτε κατ’ ελάχιστον για τη στοιχειώδη λειτουργία του σχολείου. Για ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, βέβαια, ούτε λόγος να γίνεται.

Αντίστοιχη ήταν και η κατάσταση στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. στο Κωσταλέξι, όπου οι τέσσερεις μόνιμοι εκπαιδευτικοί και οι δύο μόνο αναπληρωτές, προσπαθούσαν να προσφέρουν στους μαθητές τους μέσα σε δύσκολες πραγματικά συνθήκες που δημιουργούνται από τη μεγάλη έλλειψη προσωπικού. Οφείλουμε να τονίσουμε για άλλη μια φορά την ακαταλληλότητα και, σε ορισμένα σημεία, και επικινδυνότητα των κτιριακών εγκαταστάσεων του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., που βέβαια δεν τιμά σε καμιά περίπτωση τον πολιτισμό μας.

Πάγια θέση της ΕΛΜΕ είναι ο κάθε μαθητής με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και έπειτα από επιστημονική διάγνωση να τοποθετείται στην κατάλληλη δομή του δημοσίου συστήματος εκπαίδευσης: σε Ειδικό Σχολείο, σε Τμήμα Ένταξης ή στην Παράλληλη Στήριξη. Η Ειδική Αγωγή πρέπει να παρέχεται σε κατάλληλες κτιριακές εγκαταστάσεις, στελεχωμένες με εξειδικευμένο επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό και παιδαγωγικό υλικό κατάλληλο για την κάλυψη των αναγκών των μαθητών. Με τη στελέχωση των αντίστοιχων δομών έτσι ώστε να παρέχεται έγκυρη διεπιστημονική διάγνωση, πρόληψη και να γίνεται έγκαιρη παρέμβαση από τη βρεφική ηλικία και συμβουλευτική υποστήριξη με καταγραφή όλων των παιδιών με ειδικές ανάγκες. Τα παραπάνω φυσικά απαιτούν γενναία χρηματοδότηση και κατά συνέπεια αύξηση των δαπανών για την παιδεία.

Με βάση τα παραπάνω απαιτούμε:

1.  Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού (εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού, βοηθητικού) για την άμεση κάλυψη όλων των κενών των σχολείων, των τμημάτων ένταξης και όλων των δομών της Ειδικής Αγωγής και για το νομό μας.

2.  Κάθε σχολείο Ειδικής Αγωγής να έχει δικό του κτίριο με όλες τις προδιαγραφές ενός συγχρόνου ειδικού σχολείου (ευκολία πρόσβασης, ράμπες, ασανσέρ, κλπ) και να είναι πλήρως εξοπλισμένο με όλο το αναγκαίο τεχνολογικό και παιδαγωγικό υλικό. Μέχρι την ανέγερση δικών τους σχολικών κτιρίων να διασφαλιστεί η προσωρινή τους στέγαση σε άλλα δημόσια κτίρια που να πληρούν τις πιο πάνω προδιαγραφές. Είναι αυτονόητο ότι τα σχολεία ειδικής αγωγής πρέπει να είναι μέσα στον ιστό της πόλης για λόγους παιδαγωγικούς, για την κοινωνικοποίηση των μαθητών αλλά κυρίως για άμεση πρόσβαση σε μονάδες υγείας.

3.  Επέκταση των τμημάτων ένταξης στα σχολεία της γενικής εκπαίδευσης με την πρόσληψη του αναγκαίου μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού.

4.  Να σταματήσει επιτέλους η παράνομη μη εφαρμογή της νομοθετικής ρύθμισης σύμφωνα με την οποία μειώνεται ο αριθμός των μαθητών του τμήματος κατά τρεις μαθητές για κάθε ένα μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ           Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Γιάννης Αλιμήσης       Γεωργία Παντίδου

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ:

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το STILIDA NEWS δεν υιοθετεί καθ' οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Δεν πρόκειται να λογοκρίνεται κανένα σχόλιο που θα περιλαμβάνει καλοπροαίρετη κριτική ή θα διορθώνει κάποιο δικό μας σφάλμα.Τα συκοφαντικά, υβριστικά, απειλητικά, εκβιαστικά, ρατσιστικά ή κοινωνικού αποκλεισμού μηνύματα θα διαγράφονται.
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟ.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΧΟΛΙΩΝ

Για τους αναγνώστες

Τα αναγραφόμενα από τους αναγνώστες δεν εκφράζουν τις απόψεις του διαχειριστή του STILIDA NEWS και φέρουν οι ίδιοι την ευθύνη των όσων γράφουν. Τα συκοφαντικά, υβριστικά, απειλητικά, εκβιαστικά, ρατσιστικά ή κοινωνικού αποκλεισμού μηνύματα θα διαγράφονται. Σε περίπτωση που μας διαφύγει κάποιο από τα μηνύματα αυτά παρακαλούμε τον ή τους θιγόμενους να μας ενημερώσουν στη διεύθυνση gkordis@gmail.com για να διαγραφεί.

ΚΥΡΙΩΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ

Η αναδημοσίευση δε ενός άρθρου δεν συνεπάγεται και την υιοθέτηση του περιεχομένου του από το "STILIDA NEWS"






Ο διαχειριστής

Ακολουθήστε μας στο Facebook
Powered by: Internetsmash
 
 
Google Analytics Alternative