Social Icons

Πέμπτη 25 Ιουλίου 2013

Ισπανία: Σιδηροδρομική τραγωδία με 77 νεκρούς και 143 τραυματίες



A5625082D029F2B26C57874C3EE2FA36

Ένα από τα πλέον τραγικά δυστυχήματα με τρένο στην ιστορία της Ευρώπης

Στους 77 έφτασαν οι άνθρωποι που σκοτώθηκαν και στους 143 εκείνοι που τραυματίστηκαν κατά τον εκτροχιασμό αμαξοστοιχίας που σημειώθηκε χθες βράδυ Τετάρτης κοντά στο Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, σύμφωνα με νεότερο προσωρινό απολογισμό που ανακοίνωσε σήμερα το πρωί το δικαστήριο της περιφέρειας της Γαλικίας.
Οι διασώστες ανέσυραν 73 πτώματα από τα συντρίμμια της αμαξοστοιχίας, ενώ τέσσερις ακόμη άνθρωποι υπέκυψαν στα τραύματά τους στο νοσοκομείο.

Στο βίντεο που κατέγραψε κάμερα ασφαλείας, φαίνεται η σφοδρότητα με την οποία το τραίνο εκτροχιάζεται, οδηγώντας στο θάνατο δεκάδες επιβάτες.





Ο μηχανοδηγός, ο οποίος είναι ελαφρά τραυματισμένος, παραδέχθηκε σχεδόν αμέσως μετά το περιστατικό ότι το τρένο είχε αναπτύξει ταχύτητα 190 χιλιόμετρα την ώρα, σε ένα σημείο που το όριο ταχύτητας είναι στα 80 χιλιόμετρα, αν και στην προηγούμενη γραμμή, κατάλληλη για τρένα υψηλής ταχύτητας μπορεί να αναπτυχθεί ταχύτητα μέχρι και 250 χιλιόμετρα. Ενας από τους οδηγούς που βρισκόταν στην τραγική αμαξοστοιχία, σύμφωνα με την ηλεκτρονική έκδοση της «La Voz de Galicia» την οποία επικαλείται και η El Pais, τηλεφώνησε αμέσως μετά τον εκτροχιασμό επαναλαμβάνοντας: «Εκτροχιάστηκε, τι να κάνω, τι να κάνω». Οι δύο οδηγοί εντάχθηκαν στην ομάδα διάσωσης και βοήθειας των τραυματιών.
Το τρένο που προερχόταν από τη Μαδρίτη με προορισμό το Φερόλ εκτροχιάστηκε στις 20:41, μόλις τέσσερα χιλιόμετρα από τον σταθμό.

Το χρονικό της τραγωδίας

Μαρτυρίες αυτοπτών τις οποίες επικαλούνται τοπικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι το τρένο βγήκε από τις ράγες και όλα τα βαγόνια άρχισαν να πέφτουν το ένα πάνω στο άλλο.
Πολλοί επιβάτες έπεσαν στο δάπεδο, προσθέτουν οι αυτόπτες, που διαπίστωσαν ότι το τρένο καίγεται. Αλλος αυτόπτης, σύμφωνα με το Reuters, άκουσε δυνατή έκρηξη προτού το τρένο εκτροχιαστεί.

«Υπάρχουν πολλοί νεκροί και πολλοί τραυματίες»
, δήλωσε νωρίτερα την Τετάρτη στο AFP πηγή από κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων RENFE, χωρίς να είναι σε θέση να δώσει πιο συγκεκριμένα στοιχεία ενώ στο σημείο έσπευσαν σπεύσει διασώστες και πυροσβέστες.
Η ταχεία Alvia ταξίδευε από τη Μαδρίτη στο Φερόλ και μετέφερε γύρω στα 240 άτομα. Από την αρχή οι εκτιμήσεις για τα αίτια του δυστυχήματος ήταν η υπερβολική ταχύτητα: στο σημείο που συνέβη το τραγικό γεγονός οι ράγες έχουν μία πολύ επικίνδυνη κλίση. Πρόκειται για μία στροφή πολύ πολύπλοκη, πολύ κλειστή, όπως αναφέρει και η El Pais και οι μηχανοδηγοί που εκτελούν τη διαδρομή μεταξύ Μαδρίτης-Φερόλ αυτό το γνωρίζουν καλά. Εξάλλου, ήδη από την ημέρα των εγκαινίων της εν λόγω διαδρομής, στις10 Δεκεμβρίου 2011, η ταχεία ταλαντεύτηκε σε αυτό ακριβώς το σημείο με αποτέλεσμα έκτοτε οι μηχανοδηγοί να μιλούν για τη δυσκολία διέλευσης. Πρόκειται για την πρώτη κλίση στις ράγες προτού το τρένο φτάσει στο Σαντιάγκο ντε Κομποστέλα και ένα σημείο όπου δεν υπάρχει εντελώς ανεξάρτητη πορεία για τα τρένα υψηλής ταχύτητας καθώς οι ταχείες αναγκάζονται να χρησιμοποιήσουν μέρος των παλιών σιδηρογραμμών, διαδομή που είχε κατασκευαστεί μεταξύ των δύο πόλεων την περίοδο του Φράνκο. Ακόμη όμως και αν το σημείο ήταν πιο ευρύ, στην είσοδο για το Σαντιάγο η γραμμή χάνει μέρος των χαρακτηριστικών των τρένων υψηλής ταχύτητας, επομένως είναι μία αστική ζώνη που οι μηχανοδηγοί θα πρέπει να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί.

Τραγικά στατιστικά 

Ο εκτροχιασμός της ταχείας το βράδυ της Τετάρτης 24 Ιουλίου 2013 στη Γαλικία αποτελεί το πλέον τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα τα τελευταία 40 χρόνια στην Ισπανία. Ηταν στις 21 Ιουλίου του 1972 όταν σκοτώθηκαν 77 άνθρωποι και 103 τραυματίστηκαν σε σύγκρουση αμαξοστοιχειών με προορισμό αντίστοιχα Κάδιθ-Σεβίλη και Μαδρίτη-Κάδιθ.
Στις 3 Ιουλίου του 2006, ο εκτροχιασμός του μετρό στη Βαλένθια προκάλεσε τον θάνατο 43 ανθρώπων και τον τραυματισμό 47.
Τρεις από τις σιδηροδρομικές τραγωδίες των τελευταίων 20 ετών προκάλεσαν, κάθε μία, τον θάνατο 12 ανθρώπων: στις 2 Αυγούστου 1993 στη Βέγα δε Ανθο στην Αστούρια, στις 3 Ιανουαρίου 2001 στη Λόρκα και στις 24 Ιουνίου 2010 στον σταθμό Καστελντεφέλς στη Μπαρτσελόνα.
Το δυστύχημα στην Ισπανία, ωστόσο, είναι το τέταρτο σιδηροδρομικό τραγικό συμβάν στον κόσμο μόλις σε έναν μήνα, με το πιο πρόσφατο εκείνο στη Γαλλία όπου στις 12 Ιουλίου εκτροχιάστηκε το μετρό έξω από το Παρίσι προκαλώντας τον θάνατο 12 ανθρώπων.

http://www.tovima.gr/

Διαβάστε περισσότερα: http://stilida.info/archives/225#ixzz2a2vAcwuN
Follow us: @gkordis on Twitter | George.Kordis on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ:

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το STILIDA NEWS δεν υιοθετεί καθ' οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Δεν πρόκειται να λογοκρίνεται κανένα σχόλιο που θα περιλαμβάνει καλοπροαίρετη κριτική ή θα διορθώνει κάποιο δικό μας σφάλμα.Τα συκοφαντικά, υβριστικά, απειλητικά, εκβιαστικά, ρατσιστικά ή κοινωνικού αποκλεισμού μηνύματα θα διαγράφονται.
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟ.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΧΟΛΙΩΝ

Για τους αναγνώστες

Τα αναγραφόμενα από τους αναγνώστες δεν εκφράζουν τις απόψεις του διαχειριστή του STILIDA NEWS και φέρουν οι ίδιοι την ευθύνη των όσων γράφουν. Τα συκοφαντικά, υβριστικά, απειλητικά, εκβιαστικά, ρατσιστικά ή κοινωνικού αποκλεισμού μηνύματα θα διαγράφονται. Σε περίπτωση που μας διαφύγει κάποιο από τα μηνύματα αυτά παρακαλούμε τον ή τους θιγόμενους να μας ενημερώσουν στη διεύθυνση gkordis@gmail.com για να διαγραφεί.

ΚΥΡΙΩΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ

Η αναδημοσίευση δε ενός άρθρου δεν συνεπάγεται και την υιοθέτηση του περιεχομένου του από το "STILIDA NEWS"






Ο διαχειριστής

Ακολουθήστε μας στο Facebook
Powered by: Internetsmash
 
 
Google Analytics Alternative