Κείμενο: Όμηρος Ταχμαζίδης

Αλλά οι ξένοι, Ασιάτες, Αφρικανοί, υποκαθιστούν στη ρητορεία περί «υπανθρώπων», την οποία χρησιμοποιούν χωρίς αιδώ και φειδώ οι εκπρόσωποι του μίσους, τον έναν και μοναδικό εχθρό: τον αιώνιο Εβραίο – οι αναφορές στον ξένο τηλεοπτικό δίαυλο σε «φούρνους», «σαπούνια», στην παραγωγική «αξιοποίηση» του «δέρματος» ανθρώπων, παραπέμπουν στην πρακτική εκείνων των καθαρμάτων που βαυκαλιζόταν για το ρόλο «του ξανθού τέρατος».
Ο υπαρκτός ελληνισμός δυσκολεύεται να παραδεχτεί ότι κινείται πλέον στις παρυφές της απανθρωπίας, συνεχίζει να ερωτοτροπεί με την αμεριμνησία, να πριμοδοτεί την άγνοια και να επιδιώκει τη σύγχυση: διάφοροι συνδικαλιστές καταγράφουν ως «ολοκαύτωμα» τα μέτρα της κυβέρνησης, βουλευτές αναφέρονται σε «4ο Ράιχ» και από κοντά η αθλητικογραφία σπεύδει να μιμηθεί - «πόλεμος δηλώσεων πριν από το… ολοκαύτωμα» τιτλοφορείται το ρεπορτάζ για την ένταση στις σχέσεις του Ισπανού προπονητή με το λονδρέζικο ποδοσφαιρικό σύλλογο Chelsea.
Τούτη η πληθωριστική χρήση του όρου «ολοκαύτωμα» αποτελεί άλλη μια ένδειξη του ολισθηρού δρόμου στον οποίο βαδίζουμε στον καιρό της κρίσης: στην εθνικιστική αφήγηση τα «ολοκαυτώματα» αφορούν σε ένα είδος θυσίας στο βωμό της «εθνικής ιδέας»- σε κάθε περίπτωση γίνεται λόγος για μαζικό θάνατο που συνδέεται με τη φωτιά.
Αλλά για τους Έλληνες δεν υπάρχει το ένα, μοναδικό ολοκαύτωμα, αλλά πολλά. Η προκύπτουσα από τούτο το δεδομένο πληθωριστική χρήση του όρου προσκολλά το έγκλημα των εγκλημάτων στη συμβατική γλώσσα της καθημερινότητας: και ως συνέπεια τούτης της προσκόλλησης αναδύεται η ιδιότυπη «γλωσσική» αμφισβήτηση της μοναδικότητας του –η «ενικότητα» του ολοκαυτώματος βάλλεται εκ των έσω, αποδομείται από την προκατανόηση που επιβάλλει η συγκεκριμένη χρήση του όρου.
Η προσπάθεια αναθεώρησης επιχειρήθηκε και επιχειρείται πάντοτε με την άρνηση τούτης της «μοναδικότητας»: στην επικράτεια του υπαρκτού ελληνισμού ο αντισημιτισμός επικαλείται την ιστορική αδικία εις βάρος των Ελλήνων και απαιτεί ηθική αποκατάσταση- σε τελική ανάλυση δεν είναι δυνατόν να γίνεται μνεία στα σχολικά εγχειρίδια στο… «εβραϊκό ολοκαύτωμα» και να απουσιάζουν οι διωγμοί των Ελλήνων!
Οι εγχώριοι αντισημίτες μετέτρεψαν το ζήτημα σε υπόθεση προτεραιοτήτων: οι διώξεις των ελληνικών πληθυσμών είχαν άλλωστε προηγηθεί χρονικώς και για τούτο είχαν και ένα κάποιο ιστορικό… προβάδισμα - για παράδειγμα στο πλαίσιο του νεοποντιστικού φαινομένου και της υποτιθέμενης γενοκτονίας των Ποντίων το ολοκαύτωμα αντιμετωπίζεται ενίοτε ως απλή συνέπεια των διωγμών που υπέστησαν οι Έλληνες !
Υποβιβάζεται με τούτο τον τρόπο σε μια «φυσιολογική» περίπτωση μαζικής βίας στην ιστορία: μια ανάμεσα στις τόσες- αλλά το ολοκαύτωμα υπερβαίνει (χρησιμοποιώ ενεστώτα χρόνο διότι το φαινόμενο εξακολουθεί να υφίσταται και δη στην άρνηση της ύπαρξης του και στον επαναλαμβανόμενο παραλογισμό του μίσους) κάθε συμβατή απανθρωπία.
Και η γλωσσική επιλογή προσέθεσε τη δική της πινελιά στην εξοικείωση με το «κακό»: το «ολοκαύτωμα» και τα «ολοκαυτώματα» - υπάρχει στην ελληνική γλώσσα ένας «πληθυντικός» που αναιρεί οποιαδήποτε μοναδικότητα του φαινομένου.
Με αυτόν τον τρόπο η γλώσσα παγιδεύει: μια απάντηση θα ήταν η γραφή της λέξης ολοκαύτωμα με όμικρον κεφαλαίο και η μετατροπή της σε «όνομα»: το Ολοκαύτωμα – και με τούτο θα υπονοείται η συγκεκριμένη μορφή ασύλληπτης απανθρωπίας και ο κίνδυνος νέας πτώσης στη βαρβαρότητα μέσω της ρητορείας –τούτο το εξευτελιστικό όνειδος για την Ελλάδα και τους ανθρώπους της - περί… «υπανθρώπων».
Η φρίκη του ανόητου μίσους επέστρεψε τηλεοπτικώς: φέτος εβδομήντα χρόνια από την αναχώρηση των πρώτων αποστολών προς… τα κρεματόρια του Άουσβιτς.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ:
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το STILIDA NEWS δεν υιοθετεί καθ' οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Δεν πρόκειται να λογοκρίνεται κανένα σχόλιο που θα περιλαμβάνει καλοπροαίρετη κριτική ή θα διορθώνει κάποιο δικό μας σφάλμα.Τα συκοφαντικά, υβριστικά, απειλητικά, εκβιαστικά, ρατσιστικά ή κοινωνικού αποκλεισμού μηνύματα θα διαγράφονται.
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟ.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.