Εισαγγελία, πλοιοκτήτρια εταιρεία και επιβάτες κατηγορούν τον πλοίαρχο Φραντσέσκο Σκετίνο. Μάρτυρες αναφέρουν ότι ο καπετάνιος οδήγησε το κρουαζιερόπλοιο στην ακτή επειδή ήθελε να ευχαριστήσει τον αρχισερβιτόρο που κατάγεται από το νησί. Αλλοι μιλούν ότι ήθελε να... χαιρετήσει έναν φίλο του και να προσφέρει «θέαμα» στους κατοίκους, ενώ άλλοι ισχυρίζονται ότι τα έπινε στο μπαρ με μια όμορφη κυρία
Ο
Φραντσέσκο Σκετίνο κατάφερε να αναβιώσει την περιπέτεια του Τιτανικού,
όχι σε αφιλόξενα νερά αλλά υπό καλοκαιρία και σε μια καλά χαρτογραφημένη
«κουταλιά νερό» μόλις 150 μέτρα από τις ιταλικές ακτές
Οσο για την ασφάλεια των επιβατών, αυτή είναι υψίστης σημασίας». Αυτά δήλωνε ?σίγουρος για τον εαυτό του? ο καπετάνιος Φραντσέσκο Σκετίνο τον Δεκέμβριο του 2010 στην τσεχική εφημερίδα «Dnes».
Πού να το φανταζόταν τότε ο Ιταλός πως μόλις έναν χρόνο μετά θα αυτοδιαψευδόταν με τον χειρότερο δυνατό τρόπο; Κυβερνήτης του (πλέον βυθισμένου) κρουαζιερόπλοιου «Costa Concordia», ο 52χρονος Σκετίνο μπορεί να μη βρέθηκε αντιμέτωπος με παγόβουνα αλλά κατάφερε να αναβιώσει την περιπέτεια του «Τιτανικού», όχι σε αφιλόξενα νερά, αλλά υπό καλοκαιρία σε μία καλά χαρτογραφημένη «κουταλιά νερό», μόλις 150 μέτρα από τις ακτές της Δυτικής Ιταλίας.
Δύτης
δίπλα στο βυθισμένο Costa Concordia. Εφιάλτης για τις αρχές είναι τώρα
οι 2.400 τόνοι πετρελαίου στις δεξαμενές του κρουαζιερόπλοιου
Τους άφησε αβοήθητους
Μάλιστα, σαν να μην έφταναν τα λάθη, ο 52χρονος «καπετάνιος της συμφοράς» φέρεται να εγκατέλειψε το βυθιζόμενο καράβι όχι τελευταίος (όπως θα όφειλε) αλλά πρώτος, αφήνοντας πίσω του αβοήθητους μερικές... χιλιάδες επιβάτες.
Από την πλευρά της, η πλοιοκτήτρια εταιρεία «Costa Crociere» πραγματοποίησε στροφή 180 μοιρών και από εκεί που αρχικά υπερασπιζόταν τον καπετάνιο, χθες τον «άδειασε» καταλογίζοντάς του σοβαρότατα «λάθη» στην πλοήγηση του πλοίου, καθώς και στη διαχείριση της κρίσης.
Νέα στοιχεία
Από τη μεριά της, η βρετανική «Daily Mail» υποστηρίζει, επικαλούμενη μαρτυρίες επιβατών, πως ο καπετάνιος μέχρι λίγα λεπτά πριν από την πρόσκρουση, τα έπινε αγκαζέ με μία όμορφη κυρία στο μπαρ, ενώ διακινούνται και άλλα σενάρια, σύμφωνα με τα οποία ο 52χρονος Ιταλός πλησίασε πολύ κοντά στο νησί είτε για να... χαιρετήσει έναν φίλο του, αξιωματικό του Εμπορικού Ναυτικού, που βρισκόταν στην ακτή, είτε για να «προσφέρει θέαμα» στους κατοίκους.
Αλλωστε, ο Σκετίνο και άλλοι κυβερνήτες πλοίων λέγεται πως το συνήθιζαν να περνούν πολύ κοντά από τις ακτές σφυρίζοντας με την κόρνα για λόγους εντυπωσιασμού, πράγμα το οποίο μάλιστα ενθάρρυναν και οι τοπικές Αρχές.
ΜΑΡΤΥΡΕΣ
Εγκατέλειψε το πλοίο από τους... πρώτους
Οι περισσότεροι αυτόπτες μάρτυρες καταγγέλλουν πως ο «καπετάν δειλός», όπως ονομάζουν χαρακτηριστικά τον Φραντσέσκο Σκετίνο, έφυγε από τους πρώτους, καλυμμένος με κουβέρτα μέσα σε μια λέμβο, πράγμα το οποίο επιβεβαιώνει τόσο ο εισαγγελέας Φραντσέσκο Βερούζιο όσο και η ακτοφυλακή. Μάλιστα, κάποια μέλη του προσωπικού υποστηρίζουν πως ο Σκετίνο «φρόντισε πρώτα να αδειάσει το χρηματοκιβώτιο και έφυγε και με τα χρήματα».
Να σημειωθεί πως ο Σκετίνο, ο οποίος αρνείται όλες τις κατηγορίες, εργάζεται στην Costa Cruises τα τελευταία 11 χρόνια. Προσελήφθη το 2002, ως υπεύθυνος ασφαλείας (!!), και από το 2006 φόρεσε τη στολή του καπετάνιου. Πάντως, το μεγάλο στοίχημα για τις ιταλικές Αρχές επί του παρόντος είναι, πέρα από τον εντοπισμό και τη διάσωση των 16 αγνοουμένων, η αποτροπή της περιβαλλοντικής καταστροφής στην περιοχή της Τοσκάνης. «Αυτός είναι ο εφιάλτης μας από εκείνη τη νύχτα», δήλωσε χαρακτηριστικά στην εφημερίδα La Stampa ο Ιταλός υπουργός Περιβάλλοντος, Κοράντο Κλίνι, αναφερόμενος στο ενδεχόμενο να σκορπίσουν στη θάλασσα οι 2.400 τόνοι καυσίμων που κουβαλάει στις δεξαμενές του το κρουαζιερόπλοιο.
ΤΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ
Ενα ναυάγιο προκαλείται από σειρά κακών χειρισμών
Ενα ναυάγιο είναι αποτέλεσμα μιας σειράς γεγονότων τονίζουν ειδικοί. Σύμφωνα με τον Λεν Χόλντερ, πρώην επικεφαλής της Ενωσης Καπετάνιων της Βρετανίας, ένα ναυάγιο προκαλείται από έναν συνδυασμό ανθρώπινων λαθών και τεχνολογικών σφαλμάτων. Ως παράδειγμα σε δηλώσεις του στο πρακτορείο «Ρόιτερ», έδωσε το ναυάγιο του «Herald of Free Enterprise».
Στο ναυάγιο του «Herald of Free Enterprise» «αρκετά πράγματα πήγαν στραβά, όμως κανένα δεν θα μπορούσε να προκαλέσει το δυστύχημα από μόνο του». Το εν λόγω ναυάγιο, με συνολικά 193 νεκρούς, σημειώθηκε στις 6 Μαρτίου του 1987, λίγο μετά τον απόπλου του πλοίου από το λιμάνι Ζιμπρούγκε του Βελγίου. Αντίστοιχα, μια σειρά λαθών ήταν και αυτή που προκάλεσε μία από τις μεγαλύτερες ναυτικές τραγωδίες στην Ελλάδα, αυτήν του «Εξπρές Σάμινα» ανοιχτά της Πάρου το 2000.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΑΦΙΔΑΣ
gskafidas@pegasus.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ:
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το STILIDA NEWS δεν υιοθετεί καθ' οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Δεν πρόκειται να λογοκρίνεται κανένα σχόλιο που θα περιλαμβάνει καλοπροαίρετη κριτική ή θα διορθώνει κάποιο δικό μας σφάλμα.Τα συκοφαντικά, υβριστικά, απειλητικά, εκβιαστικά, ρατσιστικά ή κοινωνικού αποκλεισμού μηνύματα θα διαγράφονται.
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟ.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.