Απάντηση στη γραπτή ανακοίνωση του Δήμου Στυλίδας εξέδωσε χτες ο συνδυασμος Μαζί για τη Στερεά με επικεφαλής τον κ.Χειμάρα.
![]() |
Θ. Χειμάρας |
Στα πλαίσια αυτά και με δεδομένο ότι
αρμόδιος κατά Νόμον φορέας είναι το Νομικό Πρόσωπο του Λιμενικού
Ταμείου Φθιώτιδας, η πρώην Ν.Α.Φ διέθεσε κατά πρώτον τις αρμόδιες
υπηρεσίες για την υλοποίηση των αναγκαίων μελετών του έργου και
παράλληλα ενέταξε την κατασκευή του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα
ύψους κατ΄αρχήν 1.300.000 ευρώ.
Με δεδομένο δε ότι η όλη προσπάθεια
για αυτό το μεγάλο έργο είναι και μακρά και σύνθετη λόγω του μεγέθους
και του είδους του έργου ( για όσους γνωρίζουν ) , υπήρξε στενή
συνεργασία με το Λιμενικό Ταμείο και το Δήμο Στυλίδας προκειμένου να
ξεπερνώνται δυσκολίες και να καθίσταται ευχερέστερη και
αποτελεσματικότερη η συνεργασία με τους συναρμόδιους φορείς κυρίως
Υπουργεία.
Στα πλαίσια αυτά έως και τώρα ,
σύμφωνα και με τα επίσημα στοιχεία που μας δόθηκαν από την αρμόδια
υπηρεσία της νυν Περιφέρειας (πρώην Ν.Α.Φ. )
-
Έχει ανατεθεί και εκπονείται η βασική μελέτη, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τις σχετικές διατάξεις περί αναθέσεως μελετών δημοσίων έργων με τίτλο « Εκβάθυνση διαύλου και λιμενολεκάνης – επέκταση προβλήτα και κρηπιδωμάτων λιμένα Στυλίδας. »
-
Υπεβλήθη το Προγραμματικό Σχέδιο ( Master Plan ) πλην όμως η ΕΣΑΛ απάντησε ότι : « καθώς λόγω του μεγάλου όγκου των προτεινόμενων έργων, αναμένεται σημαντικό κόστος των εργασιών, με τελικό αποτέλεσμα την οριακή βιωσιμότητα των προτεινόμενων έργων του Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου Λιμένα Στυλίδας . Θα μπορούσε να επανυποβληθεί νέα μελέτη ( Master Plan ) εφόσον θα μπορούσε να στηρίξει τη χρηματοδότησή του σε ιδιωτικούς ( ΣΔΙΤ ) ή άλλους πόρους. Σε περίπτωση επανυποβολής της μελέτης, αυτή να συνοδεύεται από κυκλοφοριακή μελέτη, οικονομοτεχνική μελέτη και ακτομηχανική διερεύνηση » .
Επομένως θα πρέπει να επανυποβληθεί
επί νέων δεδομένων οικονομοτεχνικών με βάση την αναζήτηση ιδιωτικών ή
άλλων πόρων, λόγω ανεπάρκειας δημοσίων πόρων.
Στην περίπτωση αυτή θα συνταχθούν οι επιμέρους μελέτες : Κυκλοφοριακή και ατμομηχανική.
Και επομένως , όπως από τον κ.
Χειμάρα προτάθηκε στη σχετική συνάντηση για το ΕΣΠΑ, πρέπει να
αναληφθούν από την Περιφέρεια και με τη συνδρομή όλων μας πρωτοβουλίες ,
ώστε να εξασφαλιστούν ιδιωτικοί κ.λ.. πόροι , προκειμένου το έργο
συνδυαζόμενο με τη δυνατότητα λειτουργίας εμπορευματικού κέντρου ή
σταθμού να αλλάξει πολλαπλασιαστικά, την αναπτυξιακή εικόνα της περιοχής
, του Νομού αλλά και της Περιφέρειας εν τέλει.
Υ.Γ. : Τέλος, ευχόμαστε και
ελπίζουμε η νέα Δημοτική Αρχή, υπό τον κ. Απ. Γκλέτσο, με την δέουσα
σοβαρότητα και υπευθυνότητα , να κατορθώσει να παράξει έργο στα όρια του
Δήμου της, ανάλογο τουλάχιστον αυτού που παρήγαγε η πρώην Ν.Α.
Φθιώτιδας για την Ανατολική Φθιώτιδα τα προηγούμενα χρόνια και
παραθέτουμε συνοπτικό Πίνακα έργων ανά πρώην Δήμο με τους σχετικούς
προϋπολογισμούς :
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ
ΕΡΓΩΝ – ΜΕΛΕΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΙΚΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΤΥΛΙΔΑΣ
ΕΧΙΝΑΙΩΝ
Έργα
|
Προϋπολογισμός
|
|
Σύνολο Ολοκληρωμένων
|
12
|
449.100,00
|
Σύνολο Εκτελούμενων
|
2
|
2.863.000,00
|
Σύνολο Υπό Δημοπράτηση
|
8
|
4.192.000,00
|
ΠΕΛΑΣΓΙΑΣ
Έργα
|
Προϋπολογισμός
|
|
Σύνολο Ολοκληρωμένων
|
41
|
14.100.000,00
|
Σύνολο Εκτελουμένων
|
4
|
3.410.000,00
|
Σύνολο Υπό Δημοπράτηση
|
5
|
2.800.000,00
|
ΣΤΥΛΙΔΑΣ
Έργα
|
Προϋπολογισμός
|
|
Σύνολο Ολοκληρωμένων
|
44
|
4.145.000,00
|
Σύνολο Εκτελουμένων
|
5
|
520.000,00
|
Σύνολο Υπό Δημοπράτηση
|
0
|
00,00
|
ΣΥΝΟΛΟ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΙΚΟΥ ΔΗΜΟΥ
Έργα
|
Προϋπολογισμός
|
|
Σύνολο Ολοκληρωμένων
|
97,00
|
18.694.100,00
|
Σύνολο Εκτελουμένων
|
11,00
|
6.793.000,00
|
Σύνολο Υπό Δημοπράτηση
|
13,00
|
6.992.000,00
|
ΣΥΝΟΛΟ
|
121,00
|
32.479.100,00
|
ΣΙΓΑ ΡΕ ΧΕΙΜΑΡΑ ΕΚΑΝΕΣ ΤΟΥ ΓΚΛΕΤΣΟΥ ΤΑ 3...2
ΑπάντησηΔιαγραφή