![]() |
Το λιμάνι της Στυλίδας |
Ο Δήμος Στυλίδας μετα τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στο περιφερειακό συμβούλιο σχετικά με το λιμάνι της Στυλίδας, ανακοινώνει ότι....
Το 1986 το Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Στυλίδας (ΦΕΚ 1060/86), προβλέπει στην παράγραφο 16.δ «Μεταφορά του λιμανιού στην Αγ. Μαρίνα και τουριστική αξιοποίηση του ήδη υπάρχοντος». Η κατεύθυνση αυτή ουδέποτε υλοποιήθηκε και ο λιμένας παρέμεινε στην Στυλίδα, ενώ το 2005 αποφασίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Στυλίδας η παραμονή του λιμένα στην Στυλίδα (υπ’ αριθμ. 15/05).
Παράλληλα προβλέφθηκε στο Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας (ΦΕΚ 1469/2003), η αναβάθμιση της λιμενικής υποδομής της Περιφέρειας με την οργάνωση υποδομών και ναυτιλιακών δομών, αναπροσανατολισμένη σύμφωνα με την νέα χωρική δομή με ένταξη, μεταξύ άλλων, του εμπορικού λιμένα Στυλίδας ως κόμβος συνδυασμένων μεταφορών διαπεριφερειακής εμβέλειας.
Επίσης, στο , Γενικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΦΕΚ 128 Α/2008), προβλέπεται η ανάπτυξη εθνικού δικτύου αποκλειστικών εμπορευματικών μεταφορών σε 44 νησιωτικούς και ηπειρωτικούς λιμένες της χώρας μεταξύ των οποίων και η Στυλίδα και η δημιουργία «ελαφρών» υποδομών υποστήριξης τυποποιημένων εσωτερικών εμπορευματικών μεταφορών σε αυτούς.
Σύμφωνα με την ΚΥΑ 8315.2/02/07 (ΦΕΚ-202/Β/16.2.07), των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης – Οικονομίας και Οικονομικών – Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων έργων – Εμπορικής Ναυτιλίας – Αιγαίου, ο Λιμένας Στυλίδας κατατάσσετε στους λιμένες μείζονος ενδιαφέροντος για τη χώρα.
Παράλληλα ο Δήμος Στυλίδας με την ανάθεση του νέου Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΓΠΣ) που έχει ανατεθεί από τις 31.12.2007, προβλέπει ότι: «Ο λιμένας Στυλίδας θα συνεχίσει τη λειτουργία του ως εμπορευματικός κυρίως λιμένας και τα προβλεπόμενα νέα έργα θα αυξήσει τη δυναμικότητα ταυτόχρονα ελλιμενισμού περισσοτέρων και μεγαλύτερων εμπορικών πλοίων αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητα του»
Στις 21.01.2009 ανατέθηκε από Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Φθιώτιδας η μελέτη «Εκβάθυνση διαύλου και λιμενολεκάνης λιμένα Στυλίδας – επέκταση προβλήτας και κρηπιδωμάτων λιμένα Στυλίδας» στην σύμπραξη γραφείων ECOSΜελετητική Α.Ε, Γεωσύμβουλοι Ε.Π. και Κων/νος Πουρνάρας.
Ημερολόγιο εγκρίσεων μελετών
Δήμου Στυλίδας
1. Έγκριση Α΄σταδίου ΓΠΣ 4/2009 στις 21-01-2009 και έγκριση Β1΄σταδίου 100/2010 στις 14-04-2010, Δημοτικού Συμβουλίου Στυλίδας με προσανατολισμό ο λιμένας Στυλίδας ως Εμπορικός Λιμένας.
2. Έγκριση Β2 σταδίου ΓΠΣ με την υπ’ αριθμ 90/2011 στις 21-03-2011
3. Ανάθεση με την υπ.αριθμ. 224/2011 στις 19-09-2011, της συμπληρωματικής σύμβασης της μελέτης του έργου «Μελέτη Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Δήμου Στυλίδας» για εκπόνηση μελέτης γεωλογικής καταλληλότητας, σύμφωνα με την 37691/07 Απόφαση Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, ΦΕΚ 1902/14-09-2007, για την οριστική έγκριση διαδικασιών ΓΠΣ.
Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Φθιώτιδας
1.Αποστολή προς Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Γενική Γραμματεία Ναυτιλικής Πολιτικής, Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ) στις 19-07-2010, πρακτικό 46, περί έγκρισης Προμελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου «Εκβάθυνση διαύλου και λιμενολεκάνης λιμένα Στυλίδας – επέκταση προβλήτας και κρηπιδωμάτων λιμένα Στυλίδας».
Απόφαση Ε.Σ.Α.Λ με υπ’ αριθμ απόφαση 19/19-07-2010, ότι η ανωτέρω πρόταση δεν εγκρίνεται
2. Αποστολή προς Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Γενική Γραμματεία Ναυτιλικής Πολιτικής, Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ) στις 31-08-2010, πρακτικό 47 περί έγκρισης προγραμματικού σχεδίου (masterplan) για την Ανάπτυξη του Λιμένα Στυλίδας
Απόφαση Ε.Σ.Α.Λ με υπ’ αριθμ απόφαση 01/31-08-2010, ότι η ανωτέρω πρόταση δεν εγκρίνεται
«Δεν εγκρίνεται η ανωτέρω πρόταση και επιστρέφεται η εν λόγω μελέτη, καθώς λόγω του μεγάλου όγκου των προτεινόμενων έργων, αναμένεται σημαντικό κόστος των εργασιών, με τελικό αποτέλεσμα την οριακή βιωσιμότητα των προτεινόμενων έργων του Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου Λιμένα Στυλίδας. Συνεπώς θα μπορούσε να επανυποβληθεί νέα μελέτη (masterplan) εφόσον θα μπορούσε να στηρίξει την χρηματοδότηση του σε ιδιωτικούς (ΣΔΙΤ) ή άλλους πόρους. Σε περίπτωση επανυποβολής της μελέτης, αυτή να είναι πλήρης με κυκλοφοριακή μελέτη, οικονομοτεχνική μελέτη και ακτομηχανική μελέτη.
Συνεπώς σύμφωνα με όλα τα προαναφερόμενα η μελέτη της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Φθιώτιδας με τίτλο «Εκβάθυνση διαύλου και λιμενολεκάνης λιμένα Στυλίδας -επέκταση προβλήτας και κρηπιδωμάτων λιμένα Στυλίδας»,οι απορριπτικές αποφάσεις της Ε.Σ.Α.Λ, (κ. πρώην Νομάρχη), οι ελλείψεις βασικών μελετών, η μη επαναυποβολή της ΠΠΕ (σύμφωνα με τα πρακτικά), δεν καθιστούν σε καμία περίπτωση, το έργο Αξιοποίησης του Λιμένα της Στυλίδας, (κ. πρώην Νομάρχη), πραγματοποιήσιμο. Υπάρχει επιτακτική ανάγκη συμβασιοποίησης νέων μελετών, έτσι ώστε να «τύχει» μελλοντικής προσέλκυσης πιθανών επενδυτών.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΣΤΥΛΙΔΑΣ
Το 1986 το Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Στυλίδας (ΦΕΚ 1060/86), προβλέπει στην παράγραφο 16.δ «Μεταφορά του λιμανιού στην Αγ. Μαρίνα και τουριστική αξιοποίηση του ήδη υπάρχοντος». Η κατεύθυνση αυτή ουδέποτε υλοποιήθηκε και ο λιμένας παρέμεινε στην Στυλίδα, ενώ το 2005 αποφασίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Στυλίδας η παραμονή του λιμένα στην Στυλίδα (υπ’ αριθμ. 15/05).
Παράλληλα προβλέφθηκε στο Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας (ΦΕΚ 1469/2003), η αναβάθμιση της λιμενικής υποδομής της Περιφέρειας με την οργάνωση υποδομών και ναυτιλιακών δομών, αναπροσανατολισμένη σύμφωνα με την νέα χωρική δομή με ένταξη, μεταξύ άλλων, του εμπορικού λιμένα Στυλίδας ως κόμβος συνδυασμένων μεταφορών διαπεριφερειακής εμβέλειας.
Επίσης, στο , Γενικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΦΕΚ 128 Α/2008), προβλέπεται η ανάπτυξη εθνικού δικτύου αποκλειστικών εμπορευματικών μεταφορών σε 44 νησιωτικούς και ηπειρωτικούς λιμένες της χώρας μεταξύ των οποίων και η Στυλίδα και η δημιουργία «ελαφρών» υποδομών υποστήριξης τυποποιημένων εσωτερικών εμπορευματικών μεταφορών σε αυτούς.
Σύμφωνα με την ΚΥΑ 8315.2/02/07 (ΦΕΚ-202/Β/16.2.07), των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης – Οικονομίας και Οικονομικών – Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων έργων – Εμπορικής Ναυτιλίας – Αιγαίου, ο Λιμένας Στυλίδας κατατάσσετε στους λιμένες μείζονος ενδιαφέροντος για τη χώρα.
Παράλληλα ο Δήμος Στυλίδας με την ανάθεση του νέου Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΓΠΣ) που έχει ανατεθεί από τις 31.12.2007, προβλέπει ότι: «Ο λιμένας Στυλίδας θα συνεχίσει τη λειτουργία του ως εμπορευματικός κυρίως λιμένας και τα προβλεπόμενα νέα έργα θα αυξήσει τη δυναμικότητα ταυτόχρονα ελλιμενισμού περισσοτέρων και μεγαλύτερων εμπορικών πλοίων αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητα του»
Στις 21.01.2009 ανατέθηκε από Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Φθιώτιδας η μελέτη «Εκβάθυνση διαύλου και λιμενολεκάνης λιμένα Στυλίδας – επέκταση προβλήτας και κρηπιδωμάτων λιμένα Στυλίδας» στην σύμπραξη γραφείων ECOSΜελετητική Α.Ε, Γεωσύμβουλοι Ε.Π. και Κων/νος Πουρνάρας.
Ημερολόγιο εγκρίσεων μελετών
Δήμου Στυλίδας
1. Έγκριση Α΄σταδίου ΓΠΣ 4/2009 στις 21-01-2009 και έγκριση Β1΄σταδίου 100/2010 στις 14-04-2010, Δημοτικού Συμβουλίου Στυλίδας με προσανατολισμό ο λιμένας Στυλίδας ως Εμπορικός Λιμένας.
2. Έγκριση Β2 σταδίου ΓΠΣ με την υπ’ αριθμ 90/2011 στις 21-03-2011
3. Ανάθεση με την υπ.αριθμ. 224/2011 στις 19-09-2011, της συμπληρωματικής σύμβασης της μελέτης του έργου «Μελέτη Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Δήμου Στυλίδας» για εκπόνηση μελέτης γεωλογικής καταλληλότητας, σύμφωνα με την 37691/07 Απόφαση Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, ΦΕΚ 1902/14-09-2007, για την οριστική έγκριση διαδικασιών ΓΠΣ.
Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Φθιώτιδας
1.Αποστολή προς Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Γενική Γραμματεία Ναυτιλικής Πολιτικής, Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ) στις 19-07-2010, πρακτικό 46, περί έγκρισης Προμελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου «Εκβάθυνση διαύλου και λιμενολεκάνης λιμένα Στυλίδας – επέκταση προβλήτας και κρηπιδωμάτων λιμένα Στυλίδας».
Απόφαση Ε.Σ.Α.Λ με υπ’ αριθμ απόφαση 19/19-07-2010, ότι η ανωτέρω πρόταση δεν εγκρίνεται
2. Αποστολή προς Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Γενική Γραμματεία Ναυτιλικής Πολιτικής, Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ) στις 31-08-2010, πρακτικό 47 περί έγκρισης προγραμματικού σχεδίου (masterplan) για την Ανάπτυξη του Λιμένα Στυλίδας
Απόφαση Ε.Σ.Α.Λ με υπ’ αριθμ απόφαση 01/31-08-2010, ότι η ανωτέρω πρόταση δεν εγκρίνεται
«Δεν εγκρίνεται η ανωτέρω πρόταση και επιστρέφεται η εν λόγω μελέτη, καθώς λόγω του μεγάλου όγκου των προτεινόμενων έργων, αναμένεται σημαντικό κόστος των εργασιών, με τελικό αποτέλεσμα την οριακή βιωσιμότητα των προτεινόμενων έργων του Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου Λιμένα Στυλίδας. Συνεπώς θα μπορούσε να επανυποβληθεί νέα μελέτη (masterplan) εφόσον θα μπορούσε να στηρίξει την χρηματοδότηση του σε ιδιωτικούς (ΣΔΙΤ) ή άλλους πόρους. Σε περίπτωση επανυποβολής της μελέτης, αυτή να είναι πλήρης με κυκλοφοριακή μελέτη, οικονομοτεχνική μελέτη και ακτομηχανική μελέτη.
Συνεπώς σύμφωνα με όλα τα προαναφερόμενα η μελέτη της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Φθιώτιδας με τίτλο «Εκβάθυνση διαύλου και λιμενολεκάνης λιμένα Στυλίδας -επέκταση προβλήτας και κρηπιδωμάτων λιμένα Στυλίδας»,οι απορριπτικές αποφάσεις της Ε.Σ.Α.Λ, (κ. πρώην Νομάρχη), οι ελλείψεις βασικών μελετών, η μη επαναυποβολή της ΠΠΕ (σύμφωνα με τα πρακτικά), δεν καθιστούν σε καμία περίπτωση, το έργο Αξιοποίησης του Λιμένα της Στυλίδας, (κ. πρώην Νομάρχη), πραγματοποιήσιμο. Υπάρχει επιτακτική ανάγκη συμβασιοποίησης νέων μελετών, έτσι ώστε να «τύχει» μελλοντικής προσέλκυσης πιθανών επενδυτών.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΣΤΥΛΙΔΑΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΚΛΕΤΣΟΣ
ΚΑΙ ΤΩΡΑ Κ. ΝΟΜΑΡΧΑ .... ΣΙΓΗ!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδη το Θεμα του λιμανιου ουτε και με το Δελτιο τυπου του Δημου ξεξαθαριζει αν το λιμανι ειναι στην Στυλιδα η την Αγ Μαρινα παρακαλουμε το προεδρο του λιμενικου ταμειου να μας πει ολη την Αληθεια
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΕΛΙΚΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΣ ΜΑΣ ΠΡΟΕΔΡΕ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ !
ΑπάντησηΔιαγραφή